• Bouwbedrijf Van Grootheest in een nieuwe jas

    De verhuizing naar Ede was voor Bouwbedrijf van Grootheest  de reden om de bedrijfsnaam aan te passen. Van Grootheest heeft dat gecombineerd met een opgefrist en gemoderniseerd beeldmerk. Om aan te geven dat het bedrijf al een lange geschiedenis heeft is aan het logo toegevoegd “sinds 1870”. Qompassie heeft de restyling van het logo met de bijpassende huisstijl uitgevoerd. Ook de belettering van de bedrijfsauto’s is door ons ontworpen.
     

  • Logo internationaal leren Ichthus College

    Het Ichthus College in Veenendaal gaat zich steeds meer richten op internationaal leren. De middelbare school wil haar leerlingen in contact brengen met leerlingen in andere landen. 

    Qompassie ontwierp voor het Ichthus College een herkenbaar logo dat gebruikt wordt bij de interne en externe communicatie over internationaal leren. De wereldbol is een herkenbaar beeld, de punaises in de wereldbol geven aan waar uitwisselingsprojecten zoal plaatsvinden. De band om de wereldbol duidt op een globaliserende wereld waarin het Ichthus College actief wil participeren.

     

  • Auto's Bij Verheij


    Voor dit jonge autobedrijf uit Oud-Beijerland realiseerde Qompassie de vormgeving van het logo en de huisstijl. Het logo visualiseert een locatiespeldje dat tevens de letter V accentueert.
    De gebruikte kleuren blauw en grijs onderstrepen het karakter van Auto's Bij Verheij: betrouwbaar, fris, eigentijds.

  • Wonen, zorg en welzijn met een fris gezicht

    Regionaal zorgcentrum De Oranjehof in Elspeet koos na een pitch voor Qompassie als bureau om de huisstijl compleet te vernieuwen. De kernwaarden ‘wonen’, ‘zorg’ en ’welzijn’ voor ouderen vertaalden we in het nieuwe beeldmerk. De huisstijl geeft het zorgzame karakter voor de mens op een evenwichtige wijze weer. De huisstijl is inmiddels gepresenteerd aan bestuur, medewerkers en ruim 100 vrijwilligers. Binnenkort volgt ook de officiële opening bij de nieuwe entree aan de Staverdenseweg.


    Tags: Communicatiemiddellen  Huisstijl  Zorg  Buitenreclame  Oranjehof  Veluwe

  • Communicatiepakket Autocentrum Van Doorn

    Qompassie werd door Autocentrum Van Doorn geselecteerd voor het ontwerp en de realisatie van een compleet communicatiepakket. Zo ontwikkelden we een modern logo, frisse huisstijl, website en advertentielijn. Tevens zorgden we voor goede zichtbaarheid bij de showroom in Lunteren. Een mooi uitgebreid pakket van middelen waarmee we dit jonge autobedrijf in een keer goed positioneren

  • Fiets met Jan

    De jonge ondernemer Jan Peters is in Elspeet gestart met zijn eigen fietsreparatie en –onderhoud. Om direct met goed voor de dag te komen realiseerde Qompassie zijn logo. De duidelijke kleuren in combinatie met opvallende lettertype onderstrepen precies het karakter van Fiets met Jan.

  • Logo en huisstijl Esveld

    Het nieuwe timmer- en aannemingsbedrijf Esveld in Apeldoorn wil zich door logo en huisstijl nadrukkelijk presenteren. Door het gebruik van twee stevige kleuren en een duidelijk, fors lettertype voor de naam is Esveld van veraf goed te herkennen. Naast de gebruikelijke huisstijlonderdelen werd ook een voorstel gemaakt voor de belettering van de bedrijfsauto.

  • Logo en huisstijl Van Dolderen Vastgoed

     “Een frisse, eigentijdse uitstraling voor een onderneming in ontwikkeling en management van vastgoed. “ Dat was de opdracht die we realiseerden voor Van Dolderen Vastgoed uit Veenendaal.

    In het logo zijn de beide elementen van de onderneming zichtbaar. Als basiselement voor het beeldmerk is de vorm van de letter D genomen. Het bijeenbrengen van de verschillende marktpartijen vinden we terug in de vlakken die met elkaar in contact komen. De vlakken samen vormen een bloem; symbool voor duurzaamheid én gezonde groei. 
  • Nieuw gezicht voor Prima Wonen

    Met de samenwerking tussen Bos Makelaardij en Prima Wonen O.G. kwam tevens de vraag naar een fris gezicht. Bij het nieuwe Prima Wonen kunt u naast de makelaardij ook terecht voor hypotheken en verzekeringen. Qompassie realiseerde een geheel nieuw logo en bijbehorende huisstijl. De drie kleuren vertolken de drie takken van sport in een direct herkenbare vorm. In combinatie met een open letter communiceert het geheel de heldere boodschap: Prima Wonen!

  • WMC

    WMC, voor organisatie en advies, koos Qompassie voor de ontwikkeling van een logo en huisstijl. Er is gekozen voor een compact en duidelijk woordmerk in combinatie met een driehoekig element om aan te geven dat het beste uit de organisatie moet worden gehaald en dat dit een continu voortgaand proces is. Het driehoekje is immers het bekende symbool van starten en doorgaan. De ronde vorm van de letter C in combinatie met de gekleurde pijlpunt wordt een rondgaande pijl. Dit geeft aan dat de gehele organisatie doorgenomen wordt om tot een optimaal resultaat met het oog op de toekomst te komen. Tot slot werd een pay-off toegevoegd om het doel van WMC nog eens te onderstrepen: your profit, our drive.

     
  • Kliksafe

    Voor Kliksafe ontwierpen we een nieuw logo met een frisse en eigentijdse uitstraling. Dit logo dient als basis voor de restyling van verschillende interne en externe communicatiemiddelen. Kliksafe biedt consumenten en bedrijven filtering van internetpagina’s en combinaties van veilig internet met voordelig bellen.

    Tevens werd een passende nieuw pay-off bedacht: ‘Logisch.’ (Het is niet meer dan vanzelfsprekend dat je kiest voor gefilterd internet, logisch) Logo en pay-off zijn terug te vinden in advertenties, leaflets, folders, premiums, enz.

  • Ds. Koelmanschool

    Voor de Ds. Koelmanschool in Gorinchem ontwikkelden we een frisse en eigentijdse nieuwe huisstijl. Bij de totstandkoming hiervan zijn de belangrijke kernwaarden van de school: gericht op het kind, geleid door Gods Woord, gelet op ieders gaven niet uit het oog verloren.
    Het nieuwe logo kenmerkt verder het open karakter, de ontwikkeling van het kind en het fundament van de school. De gebruikte kleuren zijn gebaseerd op het kleurenpalet in en om school. Het geheel vormt een passend concept dat in de loop van de tijd in alle uitingen gecommuniceerd zal worden.

  • Vago vastgoed

    Vago Vastgoed gaf aan Qompassie de opdracht om naast een brochure en advertenties ook een passend logo te maken dat in beeld iets weergaf van het bedrijf. Gekozen werd voor een zakelijke kleurstelling in combinatie met een niet al te strakke vormgeving.

    In het logo zit naast de naam ook de vestigingsplaats. Het beeld geeft de sector aan waarin Vago werkzaam is. Alles op een solide grond, verbeeld door de duidelijke grijze lijn onder de naam en het beeld. 

  • Gezondheidscentrum Veenendaal

    Onder de noemer ' alle zorg onder een dak'  opende Gezondheidscentrum Veenendaal haar deuren. In dit centrum hebben vrijwel alle zorgdisciplines een plekje gekregen. Na een pitch waarbij diverse logo's werden gepresenteerd kregen we de opdracht om ons voorstel verder uit te werken. Om het logo ook voor de verschillende instanties die het gezondheidscentrum huisvest makkelijk bruikbaar te maken naast het eigen logo is er voor een eenvoudige, doch eigentijdse styling gekozen. Zo blijft naast de centrale functie van het centrum ook het unieke van de bewuste instantie gewaarborgd.